Posta Romana – Compania Națională Poșta Română este operatorul național de servicii poștale și de curierat din România, furnizor unic de serviciu universal pe întreg teritoriul țării, la tarife accesibile tuturor utilizatorilor și standarde ridicate de calitate.
Poșta Română este principalul furnizor de servicii postale externe care colaboreaza cu diverse societati de curierat din strainatate. Serviciile postei romane, s-au dezvoltat rapid si au devenit foarte competitive in raport cu alte firme de curierat.
Servicii si modalitati de contact Posta Romana
Cele mai populare servicii si aplicatii integrate la Posta Romana se regasesc pe site-ul oficial dupa cum urmeaza:
- servicii expeditori – scrisori, colete interne si internationale;
- servicii destinatari – casute postale, somisionare vame persoane fizice si juridice;
- servicii publicitare – fluturas si pliante
- servicii business;
- vanzari bilete, semnatura electronica, diverse plati, plati facturi etc.
Pentru a intra in contact cu Posta Romana avem un numar de telefon unde avem integrat serviciul de relatii cu clientii – call center Posta Romana.
- Informatii Posta Romana: telefon contact – 021 9393
- Contact posta romana din strainatate – 021 9393 111 (pentru apeluri din strainatate)
- Posta romana contact pe email la adresa: suportclienti@posta-romana.ro
Pentru a intra in legatura cu Posta Romana serviciul de suport clienti se mai poate accesa formularul de contact pus la dispozitie pe site-ul oficial Posta Romana – Vezi AICI
Serviciul Track & Trace de la Posta Romana
Track&Trace Posta Romana este un serviciu de verificare AWB in urma caruia poti sa vezi unde este coletul tau si in ce stadiu se afla expeditia sau coletul.
*Exemplu de formuar verificare AWB – Track&Trace Posta Romana.
-
Poșta Română folosește un cod standard de identificare format din 13 caractere (AB123456789CD)
-
Codul de urmărire utilizat de alți operatori poate avea o structură diferită.
-
Pentru trimiterile poștale trimise în străinătate, codul de identificare oferă informații până la ieșirea din țară.
-
Codul de urmărire nu oferă informații cu privire la trimiterea poștală atunci când se află in tranzit în alte țări.
-
Pentru informații cu privire la statusul trimiterii dvs. în țara de destinație, vă rugăm să utilizați modulul de tracking al operatorului poștal național din țara respectivă.
Conditii de trimitere colete sau scrisori prin Posta Romana
Conform cu specificatiile oficiale regasite la Posta Romana, trimiterile postale trebuie sa se supuna anumitor conditii de expediere dupa cum urmeaza:
- trebuie să fie închise de către expeditor într-un ambalaj intact (fără crăpături, rupturi), care să corespundă greutaţii, formei şi naturii conţinutului, cât şi modului şi duratei transportului şi să fie în forme uşor de mânuit;
- ambalajul şi închiderea trimiterii poştale trebuie să protejeze conţinutul acesteia în aşa fel încât acesta să nu poată fi deteriorat prin presiune sau prin manipulări succesive şi să se amestece cu conţinutul altor trimiteri poştale, iar accesul la conţinut să fie imposibil de realizat fără ca o acţiune de spoliere să fie vizibilă;
- agrafele metalice care servesc la închiderea trimiterilor nu trebuie să fie tăioase şi nici să împiedice executarea serviciului poştal;
- este interzis să se aplice pe trimiterile poştale alte etichete decât cele care se raportează la serviciile poştale sau să se aplice pe acestea timbre poştale şi etichete reutilizate;
- trimiterile poştale trebuie să prezinte, pe ambalaj sau anvelopă, spaţii suficiente pentru înscrierea indicaţiilor de serviciu şi aplicarea etichetelor.
Noutati la Posta Romana
Clienții Companiei Naționale Poșta Română și cei ai Poștei Moldova care fac comenzi prin EMS (Express Mail Service) vor plăti tarife mai mici decât până acum.
Cel mai ieftin colet trimis de un client din România în Republica Moldova, prin EMS – Posta Romana, va costa 73 de lei, comparativ cu tariful de până acum calculat la aceeași categorie de mărfuri, de 132 lei; ceea ce reprezintă o scădere a tarifului cu 45%.
Un alt beneficiu este cel al reducerii timpilor de livrare între cele două țări. Astfel, în loc de 7 zile, durata maximă de livrare de până acum prin EMS, trimiterile din România – mărfuri sau documente – vor ajunge la destinatar, în Republica Moldova, în 3 sau 4 zile.
Acordare card de energie prin Posta Romana
Cardul de energie acordă beneficiarilor posibilitatea achitării facturilor curente sau restante pentru:
- energie electrică,
- energie termică în sistem centralizat,
- butelie cu GPL propan pentru încălzire (exclus butelie GPL butan pentru uz casnic – gătit),
- gaze si lemne pentru foc (exclus lemne de construcții, lemne în vederea prelucrării etc.),
- păcură, peleți și alte materiale doar pentru încălzire (de pildă, apă geotermală, cărbune, brichete rumeguș).
Puncte de acces si contact Posta Romana
Prin definitie, punctele de acces si modalitate de contact Posta Romana se regasesc in specificatiile urmatoare:
Cutii poştale: numai corespondenţa internă care face obiectul serviciului Standard, ale cărui volum şi dimensiuni permit introducerea lor în cutia poştală şi care sunt francate prin aplicarea de timbre poştale. (nu se pot contacta operatorii posta romana)
Orice subunitate poştală care are prevăzut program de lucru cu publicul (oficiu poştal, ghişeu exterior poştal, agenţie poştală, circumscripţie rurală).
Servicii de transfer bani prin Posta Romana
Se pot transfera bani prin Posta Romana in diferite moduri regasite in exemplele de mai jos:
- Mandat poştal intern – Posta Romana
- E-Mandat
- Mandat on-line
- MoneyPost – transfer valută.
Pentru detalii suplimentare despre serviciile si modul de contact Posta Romana va sugeram sa urmariti cu mare atentie site-ul oficial posta Roamana – vezi site oficial
Echipa webTur Media cauta sa informeze intr-un mod transparent publicul nostru cu privire la modul de interactiune cu marile companii din Romania.